Obchodní centrum Pražská

Obchodní centrum Pražská

Málo obchodů v Úvalech a dojíždění za nákupy mimo Úvaly? Častým stížnostem v Úvalech bude brzo definitivně konec. ... číst příspěvek »

Zakopaný pes s hrby jako velbloud

Zakopaný pes s hrby jako velbloud

Přeložka dešťové kanalizace v délce asi 100 m mohla být drobnou stavbou. Stavba však život v Úvalech ovlivnila víc, než by se ... číst příspěvek »

Mantinely demokracie

Mantinely demokracie

Devět systémových protikorupčních zákonů, ušetřené stovky milionů a diskutabilní majetková přiznání v exkluzivním rozhovoru pro Uvaly.cz ... číst příspěvek »

Bramborové náměstí

Bramborové náměstí

Plán městské čtvrti „Pařeziny“ vznikal zhruba ve dvacátých letech 20. století. Šlo o výstavu na „zelené louce“. Stavěly se celé ... číst příspěvek »

 

Stavba železnice v listopadu

Na železnici se stále staví, v sobotu i v neděli. Co je nového?

Již jsme byli natěšení, že v tuhle dobu již bude přístupné nádraží i z ulice Pod Tratí. Zatím není hotové ani druhé nástupiště. A počasí nyní již bude spíše proti stavbařům.
Podle plánu byl ale zprovozněn podjezd ulicí Na Spojce, který značně ulevil dopravě u závor.

Takto vypadalo v neděli pokládání kolejí v posledním úseku – podél nástupiště. Zbývá propojit asi jen přejezd u závor.
2. nástupiště

Z minulého týdne je fotografie vyústění nástupištního podchodu pod nádraží.
nástupištní podchod

Takto vypadá pohled dovnitř nové poloviny podchodu. Na fotografii vlevo je výtah, vpravo bude jediné schodiště na nástupiště. Bohužel na množství lidí cestujících z a do Úval je jediné schodiště na nástupiště značně zúžené. Snad se u schodů nebudou tvořit dlouhé fronty jako na „hlaváku“.
nástupištní podchod

Tudy se po dodělání přístupu dostanete rovnou do ulice Pod tratí / Vydrova.
vyústění do ulice pod tratí

Také podchod u závor nenabyl do šíře. Těžko říci proč, místa bylo a je dost. Obousměrný průchod například s dětmi bude o vyhýbání – snad ne po tmě a ve vodě.
podchod u závor

Již se budují i patky pro protihlukové stěny. (Pohled od závor k nádraží.)
Na průchod od závor rovnou k nově proraženému nástupištnímu podchodu se bohužel nepočítalo. Necháme se překvapit, co bude v ohromném zbylém prostoru. Třeba půjde místo použít alespoň na jednu – dvě řady parkujících aut?
za protihlukovou stěnou