Kam v květnu 2017

Kam v květnu 2017

Sportovní klání, kulturní akce, vzdělávací a osvětové besedy, pozvánky spolků, neorganizovaná setkání a výlety … /průběžně aktualizováno/ ... číst příspěvek »

ESSA Czech součástí holdingu PROMET

ESSA Czech součástí holdingu PROMET

Historické ohlédnutí za kontroverzní výstavbou továrny ESSA Czech jsme v minulém příspěvku končili informací o změně vlastníka. Španělský majitel řízení ... číst příspěvek »

Koalice uzavřená po volbách se v Úvalech rozpadla

Koalice uzavřená po volbách se v Úvalech rozpadla

Ve středu minulý týden 22. března 2017 ČSSD opustila vládnoucí koalici v Úvalech… ... číst příspěvek »

 

Rekonstrukce vlakové trati

V roce 2014 byla po deseti letech průtahů zahájena rekonstrukce a modernizace železniční trati protínající město Úvaly. Cílem rekonstrukce je zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h, zvýšení dalších technických parametrů pro provoz a modernizace zabezpečovacího zařízení pro zvýšení bezpečnosti provozu.

železnice ÚvalyTato stavba na úseku mezi Běchovicemi a Úvaly mj. obsahuje:

  • nový podchod v Úvalech (u závor – u železničního přejezdu),
  • vybudování dvou ostrovních nástupišť v Úvalech v délce 2x 200 m,
  • nové 2 výtahy na nástupiště v Úvalech, nový přístup na nástupiště,
  • nové malé přístřešky na nástupištích,
  • nový železniční rozhlas,
  • rekonstrukci 8 mostů a totální rekonstrukce 2 mostů v Úvalech – „Výmola“ a „Na Spojce“,
  • výstavbu protihlukových zdí, celkem 4,2 km, většinou v zástavbě,
  • vybudování nového železničního spodku, na kterém jsou položeny koleje – na trati a ve stanici a položení 28,4 km kolejnic a více než 30 výhybek,
  • rekonstrukci propustek, opěrných zdí, opravu stávajících technologických budov, vybudování 35 km nového trakčního vedení včetně stožárů … atd.

Termín oficiálního zahájení stavby byl 1.11.2013. Ukončení stavby je plánováno k 30.4.2016.

Celková plánované náklady na tento úsek železnice jsou 1,572 mld. Kč.
/grafika: www.4koridor.cz/