Co se děje za humny 2019/3

Co se děje za humny 2019/3

Pošta před krachem s konkurencí v zádech, další zlato do Úval, Jan Psota provětrá listinu s druhou nejstarší zmínkou o existenci Úval … a další události ... číst příspěvek »

Jan Tesař halovým mistrem republiky

Jan Tesař halovým mistrem republiky

Je držitel historicky druhého nejlepšího času na 400 m v ČR 45,73. Běhá za „Atletiku Stará Boleslav“, ale vyrostl v Úvalech, prošel například ... číst příspěvek »

Poznejte své zastupitele z voleb 2018

Poznejte své zastupitele z voleb 2018

Známe své zastupitele? Je to trochu překvapující, ale následující seriál představující zvolené představitele města Úvaly je od roku 1989 vůbec ... číst příspěvek »

Úvalské přikázání – nezaparkuješ

Úvalské přikázání – nezaparkuješ

Starosta města Úval Petr Borecký a doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D. z ČVUT prezentovali projekt regulace parkování v Úvalech kolem nádraží.   K ... číst příspěvek »

Úvalské přikázání  – nepostavíš

Úvalské přikázání  – nepostavíš

V Úvalech platí od 1.2.2019 stavební uzávěra. ... číst příspěvek »

Rok 2019 bude pro Úvaly nejtěžší

Rok 2019 bude pro Úvaly nejtěžší

Městu chybí 5 mil. Kč a finanční situace může být ještě horší. Lékem může být prodej majetku, developerské sídliště na polích ... číst příspěvek »

 

Rekonstrukce vlakové trati

V roce 2014 byla po deseti letech průtahů zahájena rekonstrukce a modernizace železniční trati protínající město Úvaly. Cílem rekonstrukce je zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h, zvýšení dalších technických parametrů pro provoz a modernizace zabezpečovacího zařízení pro zvýšení bezpečnosti provozu.

železnice ÚvalyTato stavba na úseku mezi Běchovicemi a Úvaly mj. obsahuje:

  • nový podchod v Úvalech (u závor – u železničního přejezdu),
  • vybudování dvou ostrovních nástupišť v Úvalech v délce 2x 200 m,
  • nové 2 výtahy na nástupiště v Úvalech, nový přístup na nástupiště,
  • nové malé přístřešky na nástupištích,
  • nový železniční rozhlas,
  • rekonstrukci 8 mostů a totální rekonstrukce 2 mostů v Úvalech – „Výmola“ a „Na Spojce“,
  • výstavbu protihlukových zdí, celkem 4,2 km, většinou v zástavbě,
  • vybudování nového železničního spodku, na kterém jsou položeny koleje – na trati a ve stanici a položení 28,4 km kolejnic a více než 30 výhybek,
  • rekonstrukci propustek, opěrných zdí, opravu stávajících technologických budov, vybudování 35 km nového trakčního vedení včetně stožárů … atd.

Termín oficiálního zahájení stavby byl 1.11.2013. Ukončení stavby je plánováno k 30.4.2016.

Celková plánované náklady na tento úsek železnice jsou 1,572 mld. Kč.
/grafika: www.4koridor.cz/