Obchodní centrum Pražská

Obchodní centrum Pražská

Málo obchodů v Úvalech a dojíždění za nákupy mimo Úvaly? Častým stížnostem v Úvalech bude brzo definitivně konec. ... číst příspěvek »

Zakopaný pes s hrby jako velbloud

Zakopaný pes s hrby jako velbloud

Přeložka dešťové kanalizace v délce asi 100 m mohla být drobnou stavbou. Stavba však život v Úvalech ovlivnila víc, než by se ... číst příspěvek »

Mantinely demokracie

Mantinely demokracie

Devět systémových protikorupčních zákonů, ušetřené stovky milionů a diskutabilní majetková přiznání v exkluzivním rozhovoru pro Uvaly.cz ... číst příspěvek »

Bramborové náměstí

Bramborové náměstí

Plán městské čtvrti „Pařeziny“ vznikal zhruba ve dvacátých letech 20. století. Šlo o výstavu na „zelené louce“. Stavěly se celé ... číst příspěvek »

 

Petice za prodloužení linky S7

Změní se linka S7 s vlaky ze směru Beroun, Praha – Hlavní nádraží končící v Úvalech? S linkou S7 získaly Úvaly nedávno výhodu častějšího spojení s Prahou. V ranních a odpoledních špičkách jezdí vlaky mezi Prahou a Úvaly každých 15 minut. O více spojů nyní usilují i další obce za Úvaly…

 

V Tuklatech, Českém Brodě a dalších obcích se v minulých dnech rozeběhla petice za „prodloužení linky S7 do Českého Brodu“. Autoři k podpisu vyzývají s nadějí, že „podpoříte zkvalitnění dostupnosti Prahy vlakem z oblasti Českobrodska a Pečecka tak, aby vlaky linky S7, které jsou nyní provozovány v úseku Úvaly – Praha hl. n. – Řevnice byly nově vedeny již z Českého Brodu a to při zachování četnosti vlakových spojení na lince S1 Kolín – Český Brod – Praha Masarykovo nádraží“.

Petici hodlá podpořit starosta Českého Brodu. Rozhodující slovo při objednávání dopravní obslužnosti u Českých drah však má kraj. Cestu do práce autem za vlak by rádi vyměnili Tuklatští, Tlustovousští,… Úvalům by se zlepšila dostupnost například gymnázia, nebo nákupů v Českém Brodě.

2015 petice trať S7Kdo by chtěl podpořit tuto petici, najde podpisové archy v Českém Brodě v informačním centru, v Základní škole Tyršova, v kanceláři MAS Pošembeří i v kanceláři starosty Českého Brodu, nebo v  Tuklatech na obecním úřadě.

Vrátíme-li se o více než deset let zpět, kdy se představoval plán rekonstrukce železničního koridoru, mluvilo se také o variantě lichých a sudých vlaků. Každá zastávka vlaku totiž prodlužuje dobu dojezdu do Prahy. Plán tehdy počítal s tím, že některé vlaky budou vynechávat sudé nebo liché stanice a doba do Prahy se zásadně sníží. V případě Úval z 27 na zhruba 15 min. Možnost přestupu mezi lichými a sudými vlaky měla být ve stanicích Úvaly, Běchovice, Libeň…

Jestli příměstská doprava na modernizované trati zhoustne, bude záležet na penězích. Tak držme palce…