Prokůpkův mlýn

Prokůpkův mlýn

Sýkorův mlýn, který je dnes v Úvalech známý více jako Prokůpkův, najdete v samém centru města pár kroků od železničního ... číst příspěvek »

Rozhledna Vinice

Rozhledna Vinice

Snad již v roce 2007 vznikl nápad na stavbu dřevěné rozhledny na vršku nad městem – na Vinici. K realizaci stavby ... číst příspěvek »

Rozcestí u sv. Donáta

Rozcestí u sv. Donáta

Hezkou procházkou je značená turistická stezka od Hostína do polí směrem ke Škvorci… ... číst příspěvek »

Kamenný most

Kamenný most

Kdo dojde na konec Škvorecké obory neměl by si nechat ujít návštěvu kamenného mostku… ... číst příspěvek »

Údolí Králičina

Údolí Králičina

Údolí Králičina zvané také Škvorecká obora je klidné místo oddělené od Úval starou kolínskou silnicí (Praha – Kolín). Klidným údolím ... číst příspěvek »

 

Vizualizace přeložení přeložky

Přeložka silnice I/12, která odvedla dopravu Praha – Kolín z Pražské ulice, náměstí a silnice kolem hřbitova na Český Brod a Kolín má naplánovanou přeložku. Doprava z přeložky vybudované za socialismu údolím Škvoreckého potoka kolem pneuservisu a světelné křižovatky na Škvorec se má přesunout na „přeložku“, resp. dálniční obchvat Říčany – Běchovice – sever Prahy…

Na vizualizaci ředitelství silnic a dálnic vystavené nedávno na internetu je vidět také úsek týkající se města Úvaly. Stavba navždy ovlivní situaci v Úvalech z hlediska dopravy, hluku, vody odvedené z dálnice i krajinného rázu přírody.

Vizualizace od Běchovic začíná pro Úvaly Králičinou, nově vybudovanou retenční nádrží na dešťovou vodu z dálnice s napojením na Výmolu. Výmola je překonána mostem 138 m.  Po mostě je svedena také cesta od kamenného mostku do Dobročovic na konci Králičiny.

Vizualizace dálnice Běchovice - Úvaly
pohled na křižovatku na silnici do Škvorce

Bezejmenná vodoteč ústící do Výmoly nad rozvalenou hrází u dřevěné lávky nad Skarou také podtéká  dálnici. Kolem současné Radlické čtvrti je dálnice vedena v terénním zářezu. Silnice od pneuservisu do Dobročovic dálnici opět překoná mostem. Křížení silnice do Škvorce je řešeno velkoryse mimoúrovňovou křižovatkou, kdy je dálnice vedena na pilířích a zároveň překonává Škvorecký potok, který napájí kaskádu úvalských rybníků na Slovanech. Na obou stranách  dálnice jsou plánovány kruhové křižovatky a na úvalské další retenční nádrž vyústěnou do Škvoreckého potoka.

Stočení dálnice pro napojení na starou kolínskou silnici je ještě překonáno mostem s cestou ke sv. Donátovi, kde je nyní třešňovka.

Dálnice ještě překoná po mostu Přišimaský potok, kde je opět retenční nádrž na vodu z dálnice, a silnice od stavebnin do Přišimas je zde vedena přes dálnici po mostě.

Dočasný závěr obchvatu / dálnice tvoří velkorysá kruhová křižovatka, která je v plánu celá nad dálnicí.

Vizualizace dálnice Běchovice - Úvaly
pohled na vyústění dálnice na kolínskou silnici za betonárkou

Výhledově odsud bude dálnice pokračovat severním směrem na Jirny a uzavře Prahu velkým dálničním obchvatem. Úvaly zůstanou uvnitř.

Vizualizace úseku Úvaly začíná na stopáži  7:21…

/grafika je screen z vizualizace „ŘEDITELSTVÍ SILNIC A DÁLNIC ČR – Silnice I/12 Běchovice – Úvaly“/

Město uspořádalo v minulém roce (14. 7. 2015) pro občany prezentaci „přeložky“ a pro úplnost uvádíme odkaz ke shlédnutí…